Les GeForce 441.87 WHQL Game Ready débarquent, quoi de neuf ?

Spread the love
  • Yum

A défaut d’une conférence Nvidia propose à l’occasion du CES 2020 de nouveaux pilotes graphiques, les GeForce 441.87 WHQL. Ils apportent plusieurs nouveautés dont du Ray Tracing pour le titre Wolfenstein YoungBlood.

Disponibles en téléchargement, ces drivers GeForce 441.87 WHQL proposent du Game Ready pour trois jeux. Nous avons des environnements optimisés pour les titres Monster Hunter World: Iceborne, Bright Memory: Infinite et la toute dernière version de Quake II RTX. A cela s’ajoute la prise en charge sous Wolfenstein YoungBlood du Ray Tracing et de la technologie DLSS. Une mise à jour du titre est nécessaire. Elle est prévue cette semaine.

En parallèle une nouvelle option nommée « Maximum Framerate » fait son apparition dans le panneau de contrôle.

Pilotes graphiques GeForce 441.87 WHQL – Option Maximum Framerate dans le panneau de contrôle

Pilotes graphiques GeForce 441.87 WHQL – Option Maximum Framerate dans le panneau de contrôle

Son but est de proposer à l’utilisateur de définir un niveau de performance. Nous parlons ici de framerate alias le nombre d’image par seconde.

Nvidia apporte également des optimisations autour de la netteté de l’image. Il est désormais possible de profiter d’une mise à l’échelle GPU indépendamment de l’activation ou non de l’option « image sharpening ». Le VRSS (Variable Rate Super Sampling) profite d’améliorations. Là encore les performances sont au coeur du travail avec l’objectif d’assurer au centre de l’image du 90 images par seconde.

VRSS (Variable Rate Super Sampling)

VRSS (Variable Rate Super Sampling)

Le VRSS est une technique pour améliorer la qualité d’image dans les jeux VR. Elle utilise de l’ombrage à débit variable (VRS) pour appliquer dynamiquement un suréchantillonnage jusqu’à du 8x au centre de l’écran VR. Le VRSS peut ainsi améliorer la qualité d’image au point focal de l’œil tout en conservant du 90 FPS nécessaires pour offrir une expérience VR fluide.

Enfin deux correctifs sont de la partie. Ils visent l’API Vulkan et les jeux Red Dead Redemption 2 et Strange Brigade. Il y a également plusieurs problèmes connus et sans solution pour le moment. Vous trouverez tous les détails en fin d’article.

  • Information
  • Produit pris en charge
  • Téléchargement

Game Ready Drivers provide the best possible gaming experience for all major new releases. Prior to a new title launching, our driver team is working up until the last minute to ensure every performance tweak and bug fix is included for the best gameplay on day-1.

Game Ready for Wolfenstein: Youngblood with Ray Tracing
The new Game Ready Driver provides the latest performance optimizations, profiles, and bug fixes for Wolfenstein: Youngblood including the introduction of ray tracing. In addition, this release also provides optimal support for Monster Hunter World: Iceborne, Bright Memory: Infinite, and the latest version of Quake II RTX.

Maximum Framerate
In response to overwhelming demand from the community, we have introduced a new Maximum Framerate Setting into the NVIDIA Control Panel. Use the maximum frame rate setting to set the max framerate a 3D application or game can render. This feature is particularly helpful when trying to save power, reduce system latency or paired with your NVIDIA G-SYNC display to stay within variable refresh rate range.

Image Sharpening Improvements
Leveraging gamer feedback over the last few months, we have been continually improving the new image sharpening feature. With this latest version, you have the ability to toggle GPU scaling independent of whether image sharpening is enabled or disabled.

Variable Rate Super Sampling
We introduced a new VRSS feature…
Variable Rate Super Sampling (VRSS) is a new technique to improve image quality in VR games which uses NVIDIA Variable Rate Shading (VRS) to dynamically apply up to 8x super sampling to the center of the VR display when GPU headroom is available. In doing so, VRSS can improve image quality at the focal point of the eye while always maintaining the 90 FPS needed to deliver a smooth VR experience.

Share Freestyle Filters
Gamers can now import and export Freestyle/Ansel filters and take advantage of a new split screen filter to help showcase their improvements!

Fixed Issues in this Release

  • [Red Dead Redemption 2][Vulkan]: Improved image sharpening for Red Redemption 2 in Vulkan mode. [2781732]
  • [Strange Brigade – Vulkan][SLI][G-SYNC]: G-SYNC is not working properly when the Vulkan version of the game is played in SLI mode. [200439997]

Windows 7 Issues

  • [World of Warcraft: Battle for Azeroth][DirectX 12]: The game crashes when switched from DirectX 11 to DirectX 12 mode. [200574934]

Windows 10 Issues

  • [Tom Clancy’s Rainbow Six Siege][Vulkan][G-SYNC]: When playing the game in Vulkan mode with G-SYNC enabled, flickering occurs after switching the game between full-screen and windowed mode.[200578641] To work around, either disable G-SYNC or play using an API other than Vulkan.
  • [Doom (2016)][GeForce 600/700 series GPUs]: The game crashes. [2791124]
  • [Battleye][Low-Latency Mode]: Background apps may close when launching some BattlEye games with Low-Latency mode set to Ultra. [2775906]
  • [Wolfenstein Youngblood][SLI]: Performance drop may occur when using 2-way SLI mode. [2599248].
  • [Red Dead Redemption 2][Vulkan][SLI]: The benchmark crashes when played in Vulkan mode with SLI enabled and graphics settings set to Ultra. [200565367]

NVIDIA TITAN Series:

NVIDIA TITAN RTX, NVIDIA TITAN V, NVIDIA TITAN Xp, NVIDIA TITAN X (Pascal), GeForce GTX TITAN X, GeForce GTX TITAN, GeForce GTX TITAN Black, GeForce GTX TITAN Z

GeForce RTX 20 Series:

GeForce RTX 2080 Ti, GeForce RTX 2080 SUPER, GeForce RTX 2080, GeForce RTX 2070 SUPER, GeForce RTX 2070, GeForce RTX 2060 SUPER, GeForce RTX 2060

GeForce 16 Series:

GeForce GTX 1660 SUPER, GeForce GTX 1650 SUPER, GeForce GTX 1660 Ti, GeForce GTX 1660, GeForce GTX 1650

GeForce 10 Series:

GeForce GTX 1080 Ti, GeForce GTX 1080, GeForce GTX 1070 Ti, GeForce GTX 1070, GeForce GTX 1060, GeForce GTX 1050 Ti, GeForce GTX 1050, GeForce GT 1030

GeForce 900 Series:

GeForce GTX 980 Ti, GeForce GTX 980, GeForce GTX 970, GeForce GTX 960, GeForce GTX 950

GeForce 700 Series:

GeForce GTX 780 Ti, GeForce GTX 780, GeForce GTX 770, GeForce GTX 760, GeForce GTX 760 Ti (OEM), GeForce GTX 750 Ti, GeForce GTX 750, GeForce GTX 745, GeForce GT 740, GeForce GT 730, GeForce GT 720, GeForce GT 710

GeForce 600 Series:

GeForce GTX 690, GeForce GTX 680, GeForce GTX 670, GeForce GTX 660 Ti, GeForce GTX 660, GeForce GTX 650 Ti BOOST, GeForce GTX 650 Ti, GeForce GTX 650, GeForce GTX 645, GeForce GT 640, GeForce GT 635, GeForce GT 630

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *